Ἑλληνομουσεῖον (τό). Ὀνομασία διδομένη πολλαχοῦ, ἐπὶ Τουρκοκρατίας, εἰς τὰ σχολεῖα ἀνωτέρων πως σπουδῶν. Περί «κοινῶν ἑλληνομουσείων ἐπ᾿ ὠφελείᾳ τοῦ γένους κοινῇ» γίνεται λόγος καὶ ἐν σιγιλλίῳ τοῦ Οἰκουμενικοῦ πατριάρχου Γρηγορίου Ε', ἐκδοθέντι κατ᾿ Αὔγουστον τοῦ 1819.


Σ᾿ αὐτὸν τὸν διαδικτυακὸ χῶρο, ποὺ ἀπευθύνεται στοὺς φίλους τῆς χώρας τῶν Ἀγράφων, φιλοξενοῦνται κείμενα, ἄρθρα, μελέτες, ἀνακοινώσεις, βιβλία εἰκόνες, ταινίες ποὺ ἀφοροῦν ἢ παραπέμπουν στὴν ἱστορία, τὸν πολιτισμό, τὶς παραδόσεις, τὸ φυσικὸ περιβάλλον τοῦ ἱστορικοῦ χώρου τῶν Ἀγράφων, ὅπως αὐτὸς ἦταν γνωστὸς στὴν ὕστερη βυζαντινὴ ἀλλὰ καὶ μεταβυζαντινὴ ἐποχή. Σκοπὸς τῆς δημιουργίας του εἶναι νὰ γίνουν γνωστὰ καὶ νὰ ἀναδειχθοῦν, κατὰ τὰς δυνάμεις ἡμῶν, ὅλα ἐκεῖνα τά ‒ἀνὰ τοὺς αἰῶνες‒ ἰδιαίτερα χαρακτηριστικὰ γνωρίσματα τοῦ τόπου μας καὶ τῶν ἀνθρώπων του.

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024

ΗΛΙΑΣ Χ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

 Ἠ. Χ. Παπαδημητρακόπουλος (1930 - † 29. Νοε. 2024)· ἐν χορείᾳ Δικαίων

«Ἡ (κατασκευασμένη) μυθολογία τῶν γκουρμὲ ἑστιατορίων συμπληρώνεται μὲ τὴν ἀναφορὰ στὴ λίστα κρασιῶν καὶ τὸν διακεκριμένον σομελιέ, ὁ ὁποῖος (παίρνοντας τὸ ἀνάλογο περισπούδαστο ὕφος) ἀναλαμβάνει νὰ ἐπιλέξει τὸ κατάλληλο καθε φορὰ κρασί, ὥστε οἱ θαμῶνες ἀνατεθραμμένοι συνήθως μὲ ρετσίνα Μεσογείων, ἢ ἀκόμη καὶ Μαλαματίνα) νὰ ὁδηγηθοῦν αὔτανδροι σὲ κάποιο γαλλικὸ Σατώ, ἢ (ἂν τοῦ κόψει τὸ μάτι τοῦ σομελιέ) καὶ σὲ ἕνα Petrus ἐσοδείας 1999, μὲ ἐνδεικτικὴ τιμὴ καταλόγου 4.850 εὐρώ».


Ἠ. Χ. Παπαδημητρακόπουλος, Μπάνιο μὲ τὸν Γιάννη, Ἀθήνα 2019, σ. 45.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου